Spektakl „SKOWYT”, reż. Kamil Białaszek, Teatr Żydowski w Warszawie

Scenariusz i reżyseria: Kamil Białaszek, scenografia i kostiumy: Julia Zawadzka, muzyka: Dominik Strycharski, projekcje wideo: Michał Mitoraj, choreografia: Bartek Dopytalski, inspicjentura: Monika Soszka, Beata Szaradowska, produkcja: Małgorzata Gąsiorowska

Obsada: Rafał Rutowicz, Joanna Rzączyńska, Izabella Rzeszowska, Piotr Siwek, Mateusz Trzmiel, Jerzy Walczak

Czas trwania: 1 godz. 20 min

 

Poruszony błękitny abstrakcyjny przedmiot na tym bialy napis Skowyt i 20/06

skowyt plakat

„Skowyt” Allena Ginsbera, to najdonioślejszy głos protestu amerykańskiej kontrkultury. Wydany w 1956 roku, do dzisiaj obnaża pragnienia i zaślepienia tzw. społeczeństwa konsumpcyjnego, zderzając je z często nieuświadamianą siłą sztuki. Nade wszystko to opowieść o outsiderach. Poemat, który zwiastował i zwiastuję zmianę. Odnajduje to dzisiaj w tekście Ginsberga, mającego w Polsce zwolenników i fanów, również Kamil Białaszek (znany jako raper Koza), w realizowanym w Teatrze Żydowskim dyplomie reżyserskim. 

„Stopień medialnego bełkotu, dezinformacji i manipulacji stosowanej przez polityków -miliarderów doprowadziłby dzisiaj Ginsberga do szału, tak jak doprowadzały go do szału koncept wojny w Wietnamie i polityka narkotykowa CIA. Poeta wielokrotnie dowodził, że amerykańskie służby specjalne odpowiedzialne są za dystrybucję narkotyków na szeroką skalę w krajach trzeciego świata” – tłumaczy aktualność „Skowytu” reżyser Kamil Białaszek, dodając, że jego scenariusz: – „Jest próbą połączenia smutnej historii dziedzictwa kultury hipisowskiej z opowieścią o ponownym nadejściu poety w rzeczywistości faszyzujących, współczesnych Stanów Zjednoczonych. Przy pisaniu towarzyszyło mi pytanie: O czym tak naprawdę jest Skowyt? W mojej interpretacji poemat ten opowiada o niepowstrzymanym pędzie ku autodestrukcji, zarówno na poziomie światowego rządu czy całej cywilizacji, jak i z perspektywy indywiduum, próbującego odnaleźć sens istnienia i rozbijającego się o ścianę wypranej z metafizyki rzeczywistości późnego kapitalizmu”.

Kamil Białaszek ostatnio wyreżyserował w Teatrze Polskim w Poznaniu głośny spektakl „Nowy Pan Tadeusz, tylko że rapowy”.

Scena debiutów reżyserskich Bima, powołana w Teatrze Żydowskim przez Gołdę Tencer i realizowana we współpracy z warszawską Akademią Teatralną, jest głosem reżyserek i reżyserów wchodzących w zawód. 

UWAGA! Niektóre miejsca siedzące mogą być zastąpione poduszkami.

Spektakl dla widzów 18+.

Spektakl zawiera treści, które mogą być trudne, niepokojące lub mogą wywołać dyskomfort u niektórych widzów, w tym: symulacje zażywania narkotyków i przedstawienia stanu odurzenia, rozmowy o samobójstwie i myślach samobójczych, wulgarny język, migające światła / światło stroboskopowe, głośna muzyka. Zalecana ostrożność. Widzowie z doświadczeniem traumy, uzależnień lub kryzysów psychicznych proszeni są o świadomy wybór uczestnictwa. 

Teatr Żydowski, ul. Senatorska 35 – Scena im. Szymona Szurmieja

Bilety: 50/40/30 PLN – do nabycia na: www.kiket.com/warszawa,  www.teatr-zydowski.art.pl, w Biurze Organizacji Widowni, tel. 48 602 534 270; 22 850 64 50 lub 51 oraz w kasach Teatru Żydowskiego: przy ul. Senatorskiej 35, tel. 22 850 64 35 lub w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa, al. Niepodległości 141a, tel. 22 850 56 56


Wydarzenie towarzyszące zorganizowane przez Teatr Żydowski w Warszawie

KONTAKT
FUNDACJA SHALOM
00-099 Warszawa
ul. Senatorska 35
 
shalom@shalom.org.pl
sekretariat@shalom.org.pl
+48 22 620 30 36
+48 22 620 30 37
+48 22 620 30 38
 
Skip to content